onsdag 11. august 2010

Flott vær..

Ja i dag skulle vi grille... Men når jeg ser ut så er jeg vel ikke så sikker på om det var den beste planen. Det som er fint er jo at det er Espen som griller :) Så han får jo bare ta på seg litt regntøy...

Er veldig glad i scampi og i USA fikk vi smake noe veldig gode som var grilla. Det skal sies at de har et stort utvalg av forskjellige grilloljer som nok gir den ekstra gode smaken!
Så vi prøvde også her hjemme, kjøpte da noe som heter glaze. Det er jo veldig likt grillolje, men det er en forskjell. Du skal pensle det på 3-4 ganger mot slutten av grillinga og det ble helt perfekt. VELDIG gode scampi ble det.
Dessverre er det veldig dyrt å kjøpe scampi, så det er jo ikke noe man har til hverdags egentlig...
Men her om dagen var vi i en matbutikk på Alnabru som hadde masse salg pgs oppussing. Der fant vi rå scampi til salgs. Jeg har alltid vært veldig skeptisk til de grå scampiene... Og det ble ikke noe bedre da jeg tok de ut av posen...













Det ser jo ut som det er skall på de også.... Så nå ble jeg litt rådvill... Hva gjør jeg med disse skumle scampiene?!?!

En ting man kan gjøre er å ta en titt på reklamen på den nye sesongen Wipeout USA :)
Klikk her så kan du ta en sneakpeek :)

2 kommentarer:

  1. Hm, her har du visst kjøpt scampi MED skall.... Og det er ikke noe vits i å smøre grillolje på dem, for skallet må jo av når de skal spises. Gå får scampi UTEN skall neste gang ;-) Da funker mariering og oljer såå mye bedre! :-)
    Det pleier å sitte igjen litt skall bakerst da, selv om de heter uten skall. Det gjør ikke noe, tar du av når de spises.
    Du kan jo tine dem, de du har, og prøve å ta av skallet da? Kanskje ikke lett, men verdt et forsøk?

    SvarSlett
  2. SOLA; Jeg gikk for tining og så på med glaze! De ble like gode som de røde uten skall ;) Det er ikke utseende som teller visstnok.. Så sparte 50 kr på det, ikke værst ;)
    Og en ting, de hadde ikke havregrøten på jacobs... Så da får det bli bjørns i stede ;)

    SvarSlett