mandag 18. januar 2010

Hjemme igjen

Det er alltid godt å komme hjem!
Theodor var blitt godt vant mens jeg har vært borte, det er så trangt i senga sa han..
Ja,ja så legg deg i egen seng da!!!!

Neida, det var jo koselig i noen minutter. Men da han endelig hadde sovna stod jeg ganske kjapt opp å la han i egen seng. Man møter hverdagen ganske så raskt...
Opp i dag tidlig for trening i Mangledrud hallen, da må vi kle på litt raskt. Theodor, snart fire år, har ikke mulighet til å kle på raskt. Det er så utrolig mye annet som er mer gøy. Men vi rakk alt i dag, bortsett fra å rydde.
Som de fleste vet er jo mine ryddeferdigheter ganske så fraværende.. Espen prøvde seg litt på en pedagogisk fremgang da han pent sa; rydda vi ikke i går kveld... He-he!!
Enten mente han vel at han hadde rydde og jeg rota det til?!? Eller så må han ha ment at jeg skulle ha rydda....:)
Ikke så lett den overgangen der. Alltid etter jeg kommer fra samling trenger jeg den dagen til å komme inn i alt igjen, mens de hjemme tenker vel motsatt. Nå bør jeg bidra, har jo ikke gjort en "dritt" på en uke :)
Så nå har jeg rydda litt og handla inn mat i kjøleskapet da vettu!


I USA er det helt vanlig å ha en personlig trener, til og med som fotballspiller. Noen ganger lurer jeg på hvorfor vi er så motstander av slikt i Norge. Vi er jo ikke det helt direkte, men mer indirekte vil jeg si. Hvis en 13 år gammel gutt/jente hadde ansatt en trener for å trene han/hun to ganger i uken, hadde ikke det vært litt spesielt?!? Hadde ikke de foreldrene prøvd å presse barnet sitt til å bli god??! For det andre så er det ikke vanlig, har vel aldri fått en slik forespørsel. Ikke fordi jeg er veldig skuffa over at ingen ville ha meg som trener :) Mer det at jeg tror vi i Norge hadde hatt veldig godt av det. Jeg hadde ikke vært der jeg er i dag som fotballspiller hadde det ikke vært for at jeg har hatt en personlig trener i alle år jeg har holdt på med fotball. Man får ikke 140 landskamper ved å kun trene fotball med laget sitt et par ganger i uka. Løkkefotball kan være en viktig del av det og bli god, men i Norge er det for få timer barn tilbringer på "løkka" kontra de landene som er gode i fotball. Dette har med kultur å gjøre, men også med klimaforhold!
Cecilie Pedersen er Norges beste kvinnelige avslutter på mål. (min mening)
Hun trener på dette veldig ofte og har en trener som hjelper henne med det flere ganger i uka, en grunn for at hun er så god til det!

Så mitt tips er å få seg en god PT!!! Alle unge spillere som vil bli gode og alle som har lagt opp å vil gå ned noen kg :)
Jeg har plassert min blogg i Oppegårdnorske bloggkart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar