tirsdag 15. desember 2009

Fra bikini til jul...

Det har blitt en liten overgang fra livet i bikini på stranda til julehysteriet her hjemme. Er det bare jeg som går rundt og føler at man aldri har kontroll.... Jeg har nemlig en liten kontrollfrik i magen som jeg må jobbe med for holde humøret oppe!
Det starter alltid veldig bra med å lage lister over hva man skal kjøpe inn til jul og hvem/ hva man skal kjøpe gaver til, følelsen av å ha kontroll er fortsatt tilstede. Men så begynner shoppingen og pluteslig kommer man på flere man bør kjøpe til, finner noen andre ting å kjøpe enn det som var planlagt, kjøper mer til noen og da kan det bli urettferdig, hva har jeg egentlig pakka inn....
Saken er at jeg prøver å fremstå som systematisk og det er jeg i starten, dette fordi kontrollfriken kommer inn i planleggingen. Det som skjer underveis er liksom ikke forenelig med det å være kontrollfrik i det hele tatt. Jeg ble nemlig ikke utlevert med genet tålmodighet.

Så i dag hadde jeg mye på lista som skulle gjøres og bestemte meg for å følge den slavisk. I dag var en ganske vellykka dag på tur. Men underveis står jeg forann mange valg og da ringer jeg min kjære mann... Hvor lurt er det er en annen sak. Jeg føler jo meg veldig alene om å få kjøpt inn gaver til alle og ikke minst det verste med å ta valg om hva man skal kjøpe. Espen bidrar jo så godt han kan som mann. Han bryr seg vel egentlig ikke spesielt over hva som blir gitt og hadde han gjort det hadde det blitt gjort lille julaften der gavene hadde vært i tusenklassen til alle :)

Jeg stod i leke butikken og hadde akkuratt lagt på røret med Espen, der vi hadde kommet frem til et valg. Så går jeg forbi en annen dame som også står i telefonen. Hun sier i en litt høy og litt irritert stemme;
- jeg må bare spørre deg, du må jo hjelpe til litt du også! Jeg kan ikke finne på alle gavene til alle!!! Skal vi gi lego eller playmo til kristian. Det er jo veldig dyrt!!!!
Jeg gikk faktisk leende tilbake i kassen. Egentlig litt triumferende over at jeg ikke hadde gått i fella med å starte min telefon samtale på samme måte. For en gangs skyld kanskje... :)
Nå har jeg ganske kotroll, håper bare ikke det kommer noen å gir overraskende gaver.
Ellers stod Theodor opp kl 03.30 i dag....
Jeg fikk heldigvis barnehagen til å få han i søvn på hvilestund i dag så da er vi i rute igjen, forhåpentligvis :)

Fant noen artige ønsker på elkjøp i dag, noe som tyvene har tatt i fra oss :) Hvis noen bryr seg, hehe!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar