mandag 12. oktober 2009

Det er aldri for sent!

I dag har jeg prøvd å være husmor og det gikk vel så godt som forventet.... En ting jeg har lært etter noen år i ekteskapslivet (generelt i livet..) er at forventinger skaper egentlig mye kaos!
Et eksempel er at forventningene til meg som husmor er jo enorm i forhold til mine egne kunnskaper og krav, derfor har jeg funnet ut hvor viktig det er å snakke sammen for å utligne gapet mellom forventinger og det som faktisk kommer til å skje...! PLING
Så akkurat nå prøver jeg å konsentrere meg om første inntrykket, det er viktig at det ser bra ut når folk kommer inn døra, så gangen ble helt strøken :)

Når jeg først er kommet inn på det å snakke sammen.... Dette er en av tingene jeg synes er blitt mer og mer interessante de siste årene. Så i dag "sneik" jeg med på et foredrag holdt av Leif G. Smerud. Han snakket om det å få ut det beste av folk, relasjoner og mentalisering. Som utøver er det meget interresant å se og høre dette fra trenernes vinkel. Min opplevelse er at trenere og utøvere er egentlig veldig langt unna hverandres opplevelse av virkeligheten. Her kom foredragsholderen med gode teknikker på hvordan dette kan løses, kort fortalt hvordan få ut det beste av hverandre.
Jeg har lest en bok som heter : "På seg selv kjenner man ingen andre", der jeg virkelig fikk øynene opp på hvor mye vi mennesker har å lære.
Derfor synes jeg det er veldig lærerikt å delta på et slikt foredrag og det ga meg mersmak!

4 kommentarer:

  1. hei! tester ut dette, for mange sier det er noe feil...

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så gøy at du også har laget blogg! Visste ikke helt hvorfor jeg begynte jeg heller, men jeg lover at man blir fort hekta:)

    Veldig fin blogg ihvertfall, skal følge med fremover. Klem K

    SvarSlett
  3. Hei så fin blogg du har laget. Theodor er bare kjempesøøøøt.Det holder med at gangen ble fin, så tar Aga resten,hehe.....

    SvarSlett