onsdag 14. oktober 2009

IKEA

I går gikk turen til IKEA, en kjapp tur. Jeg klarte faktisk å få den til å bli kjapp selv om jeg gikk igjennom hele butikken. Som person er jeg veldig målrettet så jeg datt aldri ut av sporet. Jeg fikk med min mangeårige romkamerat fra fotball livet, Trine. (Vi er samboere ca 100 døgn i året...)Hun er heller ikke spesielt glad i å vandre hvileløst rundt i butikker, så dette gikk veldig greit!
Målet var : skoskap, skooppbevaring til det nye skapet i gangen og noen avfallsbokser til Espen sitt garasjesystem... Trine skulle plutselig ha noen lyspærer, veldig spontant innkjøp og ikke minst kreativt. Vet ikke om hun vet at det finnes i matbutikker men.... :)

Jeg visste at det ikke står veldig bra til med kontoen, noen dager enda til lønning og det har gått mye ut denne mnd. Jeg kan nevne:

- Espen sin bursdag ( den får nok ta mye av ansvaret... :))

- Min kjære Iphone

- Telefon regninger fra utlandet, dette henger fortsatt igjen etter EM. Men nå var det siste!

- lunsj, shopping og viktige daglige innkjøp... ( dette er nok bare en liten del....)
Derfor var det ekstra viktig å være målbevisst, ikke kjøpe eller se på noe ekstra!

IKEA har endelig fått seg selvbetjeningskasser, helt ypperlig når ting skal gå kjapt. Tror nok vi skapte litt kø der i går ,for saken er den at jeg hadde ikke dekning på kortet i det hele tatt!!!!!!!!!
Vi prøvde med litt mindre varer, men nei da..... Litt pinlig eller!
Så da måtte Trine trå til! Det morsomste var at hun hadde ikke dekning til alt hun heller... Vi passa på at hun i hvertfall fikk sine lyspærer og jeg mine skooppbevaringer. Så siden Espen har hatt bursdagen, måtte desverre garasjesystemet hans vente... :)
Ja, ja det var en opplevelse, for det første at det kan gå veldig kjapt på IKEA og for det andre at man bør sjekke kontoen før slike utflukter, for dette var litt vel pinlig!!
Nå gjennstår det ikke så veldig mye før gangen blir HELT perfekt, men jeg må nok en tur å titte i flere møbelbutikker. For det å få en gang til å være fin og praktisk er en stor utfordring.
For eksempel :
-Hvor skal man legge nøkler og kortholdere når man kommer inn?!? For det er jo det man gjør, man legger det et sted. Hvis det finnes noen som ALLTID henger nøklene i nøkkelskapet vil jeg gjerne vite om det :) Så her må jeg finne noe kult som man kan legge disse tingene i uten at det blir rot!

4 kommentarer:

  1. I skapet er det skuffer og i skuffen er det bokser.... Like enkelt med nøkkelskap kanskje?

    SvarSlett
  2. Hahaha, bra där jenter! Skulle velat se er stå där och dra korten gång på gång, ta bort några varor och pröva igen :) Kämpa på! Kramar Amme

    SvarSlett
  3. Dette skjønner jeg var pinlig men veldig artig for oss som leser bloggen,hehe..... Vedr hvor du skal gjøre av nøkler så prøv med en liten pen kurv som kan henge på veggen. Veldig praktisk og ganske pent.

    SvarSlett
  4. Til de skapene fra IKEA har det også kommet en sånn "nøkkelknagg-stang" til å ha inni skapet, som kan skyves frem og tilbake. Veldig fiffi! Den er stadig vekk ikke der, når man har tatt turen til IKEA for å kjøpe nettopp den. Da jeg endelig fant dem sist jeg var der (Jippi, ventet lenge på!), så fikk jeg ikke kjøpe den....!? Ble stoppet i kassa, for den var "ikke salgsvare". Den var altså trukket fra markedet pga en eller annen feil, og så hadde en tulling fra IKEA nå lagt dem frem igjen. Enden på visa var at de ikke kunne selge den til meg, enda jeg tryglet og ba, så jeg måtte dra derfra med uforettet sak.
    Men jeg ser fortsatt etter den hver gang jeg er der, kanskje den snart er tilbake?

    SvarSlett