fredag 19. mars 2010

Vant 1-0 over gutta

Jeg fikk starte!!! I dag skulle jeg spille de første 15 minuttene som def. midtbane i 4-3-3. Etter det ble jeg flytta opp som vanlig indreløper. Spilte en omgang også fikk jeg gå av fordi treneren var litt redd for at jeg skulle bli skada igjen... :)
Helt greit for meg, ankel og kne er ikke helt konge så det var bra.
Må bare innrømme at jeg var ganske fornøyd med egen innsats i kampen, er fortsatt litt uvant å spille "voksen" fotball. (Det jeg mener med voksenfotball er at jeg føler vi spiller fotball som man ser på tv, triller ball i laget, masse forskjellige bevegelser, litt veggspill, vending av spillet osv... )
Det er veldig artig da!!!!! Vi spilte en veldig god kamp mot et bra guttelag, vi vant 1-0. Jeg synes egentlig vi kunne ha vunnet enda mer faktisk.

Når jeg spilte def. midt har man liksom litt ansvar for å prate... Det er en liten utfordring. Når man er super konsentrert tenker ikke hjernen min engelsk og jeg har lært meg alle uttrykkene enda. Her i USA har de en tendens til å lage helt engne fotballuttrykk...
Så når jeg plutselig ser at en må løpe til høyre, kommer ikke right som det første jeg har lyst til å si. Derfor tar det litt tid... Litt for lang tid!
Jeg har liksom ropt "good job"... "Good pas"... Ja prøver å finne de norske oversettelsene. Så har jeg funnet ut at de sier egentlig bare "good idea". Så nå prøver jeg også å si det :)
Step, tror jeg er å gå i press.. i hvertfall gå noen steg i offensiv retning,
Switch, er å vri spillet!
Man on, da kommer det noen å tar deg, som oftest bakfra... :)
Cross, er innelgg.
Cleats, er fotballsko..
Pennies, vester
Bibs, også vester

I dag har vi meldt inn Theodor i en preschool. Den så veldig bra ut og hadde veldig hyggelige lærere. Prescholl er en blanding av barnehage og førskole i norsk målestokk. Her går de igjennom alfabetet og tall læring alt når de er tre år. Men alt er gjort i gjennom lek. De er mye ute og leker også. Han skal være der tre dager i uken fra kl 8.30 til kl 12.00.
Det blir veldig spennende å se om han klarer å lære litt språk og om han kommer til å trives.
Nå må vi legge oss her, god natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar